Strony

środa, 12 lutego 2014

Realizacja planu - inwestycje

Bardzo ciężko się zabrać za siebie, nawet ciężko wykonać telefon jeśli wiem że nie muszę. Ale udało mi się w końcu zacząć realizować moje CELE. Motywowała mnie chęć poznania sposobów inwestowania w TFI. Tak jak polecił Jacek Borowiak w książce "Emerytura nie jest Ci potrzebna", skupiłem się tylko na Funduszu Union Investment.

Zrealizowane punkty planu krótkoterminowego dotyczące inwestycji to:


  • 1. Odświeżyć konto w mBanku
Konto w mBanku zakładałem bardzo dawno temu, miałem nieaktualne dane osobowe oraz ustawione hasła jednorazowe. Udało się znaleźć karteczkę z lista haseł oraz zaktualizować adres zamieszkania, aktualizacja numeru dowodu trwała kilka dni, przez co miałem mały problem. 
Aby zrezygnować z haseł jednorazowych na rzecz haseł SMS trzeba w mBanku mieć aktualny numer telefonu, niestety nie ma możliwości aktualizacji numeru telefonu przez internet, to trzeba zrobić przez mLinie. 
No i tu był mały problem podając swoje dane nie przeszedłem autoryzacji gdyż mBank do autoryzacji życzył sobie stary numer dowodu, a ja podałem nowy. Całe szczęście konsultant pozwolił podać ponownie numer dowody, tym razem stary i autoryzacja przebiegła pomyślnie. 
Jak to bywa w kontakcie z bankami zawsze coś próbują wcisnąć i tak było też tym razem. Pan proponował lokatę ale od razu powiedziałem ze jestem zainteresowany rachunkiem inwestycyjnym. 
  • 2. Założyć rachunek inwestycyjny w mBanku.
Zakładanie rachunku inwestycyjnego przez mLinie to wysłuchanie kilku regułek i potwierdzenie ich. Wszystkie regulaminy oraz czytane regułki są dostępne na stronie mBanku oraz te które zatwierdzałem dostałem na maila. 
  • 4. Zorganizować pewien nie duży kapitał i zainwestować go w TFI
Zorganizowany kapitał to może wydawać się śmieszna suma, 1000 zł, słownie tysiąc złotych. Jednak jest to wystarczająca kwota żeby tego nie zaniedbać oraz żeby nauczyć się o co chodzi. 
Ja zainwestowałem na start w dwa subFundusze funduszu Union Investment. Pierwszy to UniFundusze FIO Subfundusz UniAkcje Małych i Średnich Spółek a drugi UniFundusze FIO Subfundusz UniKorona Pieniężny



2 komentarze:

  1. Dobrze, że kończysz wpisy podsumowaniem lub planem dalszych kroków. Blog czyta się jak historię. Ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada sie ciekawie. Ja bym tez poinwestowal zobaczymy jak Ci pojdzie. Nie przestawaj.

    OdpowiedzUsuń