Strony

poniedziałek, 17 lutego 2014

Inwestycje - lekcja 2

Dla tych co nie czytali wcześniejszych postów krótkie podsumowanie.

Lekcje odpowiadają na pytanie:
"Jak zacząć inwestowanie w fundusze inwestycyjne?"

Aby poznać możliwości inwestowania za pomocą mBanku, odświeżyłem konto, przelałem na konto w mBanku tysiąc złotych i zainwestowałem po 500 zł w dwa fundusze inwestycyjne z parasola Union Investment. Bezpieczny fundusz pieniężny który niemal cały czas rośnie, oraz agresywny fundusz akcji małych i średnich przedsiębiorstw.
Celem lekcji było sprawdzenie jak to działa, jakie koszty, jaki czas itd.

Celem lekcji 2 jest odpowiedź na następujące pytania
czy faktycznie można sobie przerzucać pieniądze dowolnie w ramach parasola ?
czy faktycznie nic to nie kosztuje ?
czy faktycznie nie płaci się w tym momencie podatku Belki jeśli będzie jakiś zysk ?

Odpowiedzi na pierwsze dwa pytania spodziewam się niebawem.

W dniu dzisiejszym złożyłem zlecenie przeniesienia kapitału z funduszu pieniężnego na fundusz akcji.
W mBanku robi się to w bardzo porosty sposób.
Jeśli nie masz żadnych jednostek funduszu inwestycyjnego to po najechaniu pojawiają ci się dwa przyciski kup i szczegóły, jeśli już posiadasz jednostki danego funduszu to pojawiają Ci sie opcje Dokup, Szczegóły oraz Zamień. Ja wybrałem zamień i pojawiło mi się to co na poniższym okienku.
Zaznaczenie check'a "Pełna wartość rejestru na dzień realizacji zlecenia" oznacza że w dniu realizacji wszystkie pieniądze zostaną przeniesione do drugiego funduszu.

Na dzień dzisiejszy straciłem 8 groszy w funduszu pieniężnym, akceptuję tą stratę nie czekam aż się odkuje, tylko przerzucam środki do funduszu akcji. Jak w poprzedniej lekcji celem nie jest zarobek tylko poznanie mechanizmów.  Cały czas obserwuję giełdę i bawię się analizą techniczną danych z indeksów giełdowych.

Zakup Funduszu UniKorona Akcje został zrealizowany dopiero 20 lutego, a przynajmniej Ja to zobaczyłem z poziomu mBanku. Fundusz Pieniężny wtedy zyskał i zakup został dokonany za 500,44 zł. Nie została naliczona żadna prowizja, żaden podatek.
Ciekawostką jest to że dostałem z Union Investment dwa listy jeden potwierdzający zakup jednostek w funduszu pieniężnym a drugi w funduszu akcji małych i średnich przedsiębiorstw.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz